Nieuwsbrief

Veelgestelde vragen

De meest voorkomende vragen hebben wij reeds hieronder voor u beantwoord. Maak voor alle overige vragen gebruik van het contactformulier.

 

Auteurs

 

Hoe kom ik in contact met een auteur?

Omwille van de privacy van de auteurs geeft Uitgeverij Kok geen adressen, telefoonnummers of e-mailadressen van auteurs aan derden. U kunt wel een e-mail sturen info@kok.nl of een brief t.a.v. de schrijver naar de uitgeverij sturen:

Uitgeverij Kok
T.a.v.: naam auteur
Postbus 13288
3507 LG Utrecht

Vermeld in de linkerbovenhoek ‘persoonlijk’. Dan sturen wij uw brief ongeopend door.

Waar vind ik een compleet overzicht van alle titels van een auteur?

U kunt daarvoor kijken op deze website (onder de button Auteurs). Voor aanvullende informatie verwijzen wij u naar de website van de Koninklijke Bibliotheek.

 

Bestellen

 

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Een leverbaar boek ontvangt u normaal gesproken binnen de 5 werkdagen. Een nog te verschijnen boek ontvangt u zo snel mogelijk na verschijning.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

U betaalt € 1,95 per bestelling, ongeacht het aantal boeken en/of het aantal zendingen per bestelling.

Kan ik een verschillend factuur- en afleveradres opgeven?

Ja, u kunt hiervoor twee verschillende adressen opgeven.

Kan ik ook een postbus invullen bij het afleveradres?

Ja, wij leveren ook op een postbus.

Ik woon in het buitenland, kan ik dan ook bestellen?

U kunt alleen gebruik maken van onze webshop als u in Nederland of België woont.

Moet ik een account aanmaken om te bestellen in de webwinkel?

Nee, u hoeft geen account aan te maken om te kunnen bestellen. Ook zonder in te loggen kunt u uw bestelling plaatsen. Met een account gaat bestellen en betalen bij een volgende bestelling wel sneller en eenvoudiger.

Ik heb een product besteld en zou dat al in huis moeten hebben, maar heb nog niets ontvangen. Hoe kan dat?

Controleer allereerst de volgende zaken:
– Sommige producten zijn tijdelijk niet leverbaar. Indien dit het geval is wordt dat vermeld bij de productinformatie
op onze webwinkel.
– Uitgeverij Kok levert alleen producten uit nadat de betaling succesvol is ontvangen. Als uw betaling gelukt is heeft u hierover een e-mail ontvangen.

Indien deze zaken niet van toepassing zijn op uw situatie en uw product te lang op zich laat wachten, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Ik wil een bestelling annuleren. Kan dit?

Nee, een bestelling wordt automatisch verwerkt. Maar u kunt een ontvangen artikel binnen 7 dagen na ontvangst kosteloos retourneren. Kijk hiervoor bij Ruilen/Retourneren.

Ik heb bericht gekregen dat mijn bestelling verzonden is, maar ik heb het niet ontvangen.

Zodra uw pakket verzonden is, sturen wij u een email met een link om uw bestelling te volgen. U kunt de status van uw bestelling controleren door in te loggen op uw account.

 

Betalen

 

Hoe kan ik betalen?

– Via creditcard
– Via iDEAL
– Via een eenmalige machtiging

Kan ik ook met een cadeaubon betalen?

Nee, helaas is het niet mogelijk om uw cadeaubon bij ons in te leveren.

Betaal ik veilig bij deze webwinkel?

Ja, Uitgeverij Kok werkt samen met DocData om uw betalingen veilig te laten verlopen.

 

Boeken

 

Ik zoek een boek dat inmiddels is uitverkocht/niet meer leverbaar is. Waar kan ik nog terecht?

U kunt het proberen bij antiquariaten en tweedehandsboekwinkels, die veelal tevens via internet actief zijn. Helaas kunnen wij u in dit geval niet het gewenste boek leveren.

Ik zoek een boek dat door u is uitgegeven, maar niet op de website staat. Wat kan ik doen?

Op onze website staan uitsluitend boeken die op dit moment leverbaar zijn óf waarvoor een intekenprijs geldt (korting) bij bestelling vóórdat het boek verschijnt.
Alle titels die reeds eerder zijn verschenen, maar niet meer op de website staan zijn inmiddels uitverkocht.
Boeken die nog moeten verschijnen, kunt u bestellen vanaf het moment van verschijnen. Dan worden deze aan de webshop toegevoegd.

Ik zie een boek op de website staan, maar ik vind dit boek niet terug in de webshop en kan het boek niet bestellen.
Zodra een boek tijdelijk niet leverbaar is (het boek is bijvoorbeeld niet meer voorradig en/of is in herdruk) ziet u het boek wel terug op onze website, maar de optie “Bestellen” is tijdelijk uitgeschakeld. Zodra het boek weer leverbaar is, is het boek weer in de webshop te vinden en kunt u weer bestellen.

Waar kan ik uw boeken kopen?

Al onze boeken zijn via de erkende boekhandel en veelal bij warenhuizen verkrijgbaar. Het kan zijn dat bepaalde titels niet op voorraad zijn in de boekhandel. U kunt daar dan vaak wel het gewenste boek bestellen (mits het geen uitverkochte titel betreft).

Ik wil een fragment/foto uit een boek overnemen. Mag dat?

Vul het contactformulier in en vermeld om welk fragment het gaat, uit welk boek het komt en waarvoor u het wilt gebruiken. Omdat we moeten uitzoeken waar de rechten precies liggen, kan het enige tijd duren voordat u antwoord krijgt. Covers van boeken kunt u overigens kosteloos overnemen vanaf deze website.

Ik heb een fout ontdekt in een van uw boeken. Kan ik dit doorgeven?

Ja. Verstuur uw opmerkingen met het contactformulier. Wij doen onze uiterste best om onze boeken zo correct mogelijk uit te geven en zullen eventuele fouten in een volgende druk rechtzetten.

 

Manuscripten

 

Ik heb een manuscript beschikbaar en zoek een uitgever. Hoe kan ik achterhalen of u als uitgever geïnteresseerd bent dit uit te geven?

Bekijk eerst de informatie over het toezenden van manuscripten.

Als u verwacht dat het boek aansluit bij ons huidige fonds, dan kunt u uw manuscript uitgeprint sturen naar:

Uitgeverij Kok
t.a.v. het secretariaat
Postbus 13288
3507 LG Utrecht

Ik heb een idee voor een boek. Hoe kan ik achterhalen of u als uitgever geïnteresseerd bent dit uit te geven?

Als u verwacht dat uw idee aansluit bij ons huidige fonds dan kunt u contact op nemen met het secretariaat via het contactformulier. Zij zullen u informeren wat op dat moment de mogelijkheden zijn.

 

Ruilen/ Retourneren

 

Ik heb net een boek gekocht, maar het is een misdruk. Wat nu?

Ga terug naar de plek waar u het gekocht heeft. Vervolgens wordt ervoor gezorgd dat u een nieuw exemplaar ontvangt.
Heeft u het boek in onze webwinkel gekocht, vul dan ons contactfomulier in. U ontvangt intructies om te retourneren per e-mail.

Kan ik een boek retourneren?

Indien de artikelen bij verzending beschadiging vertonen, heeft u het recht om de gekochte artikelen te retourneren. U kunt dan een boek binnen 5 werkdagen na ontvangst retourneren. Vul het contactformulier in, zodat u de instructies om te retourneren van ons per e-mail ontvangt.

Ons retouradres is:

Uitgeverij Kok
Postbus 13288
3507 LG Utrecht

Ik heb een verkeerd boek ontvangen. Hoe kan ik dit omruilen?

U kunt het boek binnen 5 werkdagen na ontvangst retourneren. Vul het contactformulier in, waarbij u in de opmerkingen vermeldt welk ISBN het boek heeft dat u heeft besteld. U ontvangt hierna per e-mail instructies van ons hoe u uw boek kunt retourneren. Wij zorgen ervoor dat u alsnog het juiste boek ontvangt.

 

Tijdschriften

 

Hoe kom ik in contact met de abonnementenadministratie?

U kunt contact opnemen met:
Abonnementen – VBK|media
Postbus 13288
3507 LG  Utrecht
telefoon: 088 – 700 27 00 keuze 1 (op werkdagen van 9.00 – 12.00 uur)
e-mail: abonnementen@kok.nl

 

Staat uw vraag hier niet bij?

Neem dan contact op met onze klantenservice via ons contactformulier.